وبلاگ رسمی کار در منزل

تمام کارهای معتبر ، مرتبط در خانه را اینجا بیابید . . .

وبلاگ رسمی کار در منزل

تمام کارهای معتبر ، مرتبط در خانه را اینجا بیابید . . .

وبلاگ رسمی کار در منزل
پیام های کوتاه
آخرین نظرات
نویسندگان
فعالیت‌ها و کسب‌وکارهایی مشاغل خانگی نامیده می‌شود که به‌وسیله اعضای خانه و خانواده برای کسب درآمد انجام می‌شود؛ البته این مشاغل نباید مزاحمتی برای همسایگان و اطرافیان داشته باشد و با کسب‌وکار خانوادگی متفاوت است.
تاکنون بیش از ۲۰۰ رشته مشاغل خانگی در قانون تعریف‌شده و می‌توان شغل‌های جدیدی نیز در این زمینه معرفی کرد.
مشاغل خانگی در ایران از قدیم وجود داشته و بیشتر مورد استقبال روستاییان بوده است.
به گفته فعالان این حوزه، مشاغل خانگی به‌طور گسترده در میان خانوارهای ایرانی توسعه‌نیافته هرچند در بسیاری از کشورها همچون چین، ایتالیا و امریکا رونق اقتصادی از سوی فعالیت در مشاغل خانگی برای مردم شکل‌گرفته است.
اصفهان امروز برای آگاهی هرچه بیشتر مردم به مشاغل خانگی سودآور در اصفهان پرداخته که مشروح آن در ادامه آمده است.


نیاز به حمایت از  مشاغل خانگی سودآور در اصفهان

قبل از معرفی مشاغل خانگی پردرآمد، باید به این مسئله پرداخت که توسعه این نوع مشاغل در منازل نیازمند حمایت‌های بیشتر از سوی متولیان است. هرچند هنوز متولی خاصی برای این نوع مشاغل در ایران و به‌ویژه استان اصفهان وجود ندارد اما با اختصاص تسهیلات بانکی از سوی بانک‌ها و حمایت مسئولان می‌توان به رونق آن امید داشت.

سال گذشته تسهیلات مشاغل خانگی در استان اصفهان به‌صورت قرض‌الحسنه نبود و با سود ۲۲ درصد پرداخت می‌شد اما برای امسال ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به‌صورت قرض‌الحسنه مصوب شد. درزمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بیشترین تسهیلات در سال‌های ۹۰ تا ۹۳ در استان اصفهان بوده و پس‌ازآن استان‌های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی بیشترین تسهیلات را گرفتند.

صندوق کارآفرینی امید ازجمله حامیان مشاغل خانگی است. رییس این صندوق در استان اصفهان به اصفهان امروز گفت: به‌منظور اجرای قانون حمایت از مشاغل خانگی، تسهیلات اعطایی به افراد جویای کار و متقاضی سرمایه‌گذاری و کار در منزل اعطا می‌شود. رسول شهرکی ادامه داد: این تسهیلات پس از صدور مجوزهای مقرر در قانون حمایت از مشاغل خانگی و از دو میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. وی تأکید کرد: این تسهیلات با رویکرد ایجاد شبکه‌های تولیدی و گسترش زنجیره‌های تولیدی با محوریت پشتیبانان اجرایی است. شهرکی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام برای ایجاد این مشاغل در استان اصفهان در حال انجام و پرداخت تسهیلات به متقاضیان در حال بررسی است.

مشاغل خانگی سودآور در اصفهان

۱.فرش‌بافی:

در گزارشی تعدادی از این مشاغل را معرفی کرده که فرش‌بافی یکی از آن‌هاست. فرش‌بافی از آن دسته مشاغلی است که می‌تواند درآمد سرشاری را برای افراد متقاضی شغل خانگی ایجاد کند. استان اصفهان در زمینه بافت فرش نیز از استان‌هایی است که حرف‌ها برای گفتن دارد و متخصصان زیادی را به خود دیده است. برخی از کارگاه‌های فرش‌بافی با دادن آموزش‌های لازم اطلاعات اولیه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و بعد از تهیه وسایل لازم می‌توان کار فرش‌بافی را در منزل شروع کرد. برخی از افراد تا ماهی پنج میلیون تومان هم از این شغل درآمد کسب می‌کنند.علاوه بر این مسئله اشتغال‌زایی خوبی برای سایر افراد جویای کار فراهم می‌کنند.

۲.بازاریابی تلفنی:

بازاریابی تلفنی می‌تواند برای شما یک درآمد ۱ تا ۳ میلیونی را مهیا کند. افراد می‌توانند با مراکزی که نیاز به بازاریابی برای محصولشان دارند قرارداد ببندند و بسته به فعالیت خود از ۱ تا ۳ میلیون مزد دریافت کنند.

۳.عروسک‌سازی:

این کار نیز با مقداری آموزش و با تهیه ابزار نه‌چندان گران‌قیمت در خانه امکان‌پذیر است. بسته به آنکه چقدر در کار تبحر پیدا کنید و چه میزان فعالیت داشته باشید می‌توانید درآمدی بالای ۱ میلیون در ماه را برای خود متصور شوید.

۴.شیرینی‌پزی:

شما می‌توانید از هنر آشپزی خود نیز درآمد کسب کنید و حتی بدون نیاز به مغازه محصولات خود را در خانه خود به فروش برسانید یا اینکه محصولات خود را به شیرینی فروش‌ها بدهید. این کار نیز بسته به فعالیت شما می‌تواند درآمد بالایی برایتان ایجاد کند.

۵.خیاطی:

شاید خیاطی را بتوان جزو معروف‌ترین مشاغل خانگی قرار داد. البته برای این منظور باید تبحر کافی داشته باشید و پس‌ازآن می‌توانید به درآمدی مناسب برسید.

۶.صنایع‌دستی:

استان اصفهان را می‌توان مهد صنایع‌دستی کشور دانست به‌طوری‌که در دو هفته گذشته اصفهان به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی ثبت شد. هرچند اشتغال در برخی از رشته‌های صنایع‌دستی در اصفهان اشباع‌شده اما هنوز هم روزنه امیدی برای داشتن شغلی مناسب و پردرآمد محسوب می‌شود. هنر همیشه طرفداران خاص خودش را دارد اگر بتوانید محصولات خاص خودتان را تولید کنید و بازاریابی خوبی داشته باشید از طریق بافتنی، گلدوزی، ساخت وسایل تزئینی و حتی خیاطی هم می‌توان ثروتمند شد.

۷.پرورش گیاهان خانگی:

زندگی شهری و دوری از طبیعت همه انسان‌ها را دلتنگ سر سبزی کرده است. اگر بتوانید در محیط خانه گیاهان کوچک تزئینی و حتی دارویی پرورش بدهید با استفاده از کمترین فضا می‌توانید بهترین درآمد را داشته باشید. البته لازمه این کار این است که مطالعه و تحقیق خوبی داشته باشیم تا بهترین شکل ممکن از عهده کار برآییم.

۸. مشاغل حوزه فناوری:

در بسیاری از کشورها بسیاری از مشاغل خانگی در حوزه IT (فناوری اطلاعات) معرفی‌شده است. می‌توان مبتنی بر حوزه فناوری اطلاعات شغل‌های جدیدی را مانند توسعه بازاریابی و شناسایی بازار تعریف کرد که متأسفانه هنوز بستر این نوع مشاغل خانگی در کشورمان وجود ندارد. همچنین ایران کشوری جوان است و نیروی جوان زیادی برای توسعه مشاغل خانگی بویژه در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد زیرا بستر بسیار خوبی برای رونق کسب‌وکار است. اصفهان استانی است که به دلیل مشکلات به وجود آمده بویژه خشک‌سالی و آلودگی هوا، دیگر به طور حتم ظرفیت توسعه صنایع آلاینده و بزرگ را ندارد.

به همین دلیل بهتر است مسئولان استان بستر رونق مشاغل خانگی در زمینه فناوری اطلاعات را نیز فراهم کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی