وبلاگ رسمی کار در منزل

تمام کارهای معتبر ، مرتبط در خانه را اینجا بیابید . . .

وبلاگ رسمی کار در منزل

تمام کارهای معتبر ، مرتبط در خانه را اینجا بیابید . . .

وبلاگ رسمی کار در منزل
پیام های کوتاه
آخرین نظرات
نویسندگان

اکثر کارآفرینان ایده‌های زیادی دارند ولی تعداد کمی از آنها می‌توانند ایده‌شان را با موفقیت اجرا کنند. اجرای ایده همیشه امری کلیدی برای شروع کسب‌و‌کاری موفق است.

اگر این شانس را داشتید که ایده‌ی فوق‌العاده‌تان را پیدا کنید، کارهای زیر را برای تبدیل آن به محصول انجام دهید:

۱. ایده‌ی خود را اعتبارسنجی کنید:

این مرحله مهم‌ترین مرحله‌ی راه‌اندازی کسب‌و‌کار است. حتی قبل از اینکه فکر کنید چطور از آن ایده به محصول برسید، به امکان‌پذیری آن فکر کنید. ایده‌ی شما چقدر منحصر به فرد است؟ آیا چالشی واقعی را حل می‌کند؟ آیا ایده‌ی جذاب‌تان واقعا همان طور که انتظارش را دارید اجرا خواهد شد؟ قبل از اینکه خیلی هیجان‌زده شوید و زمان و منابع خود را روی هر ایده‌ای سرمایه‌گذاری کنید، ببینید آیا نیاز واقعی برای این ایده وجود دارد؟

برای این کار، ایده‌ی خود را با مردم در میان بگذارید و بازخورد آنها را جویا شوید، به بازخوردهای دوستان و خانواده بسنده نکنید، آنها به احتمال زیاد ایده‌ی شما را شگفت‌انگیزترین ایده توصیف خواهند کرد.

در عوض افرادی را بیابید که با شما صادق هستند و کاستی‌ها و نقص‌های ایده‌تان را می‌گویند. می‌توانید صفحه وب ساده‌‌ای ایجاد کنید و از مردم بخواهید وارد آن سایت شوند. اگر تعداد قابل قبولی از افراد وارد سایت شدند می‌توانید در فرایند اعتبارسنجی به مرحله‌ی بعد بروید.

  « کسب‌و‌کارهای موفق، به خاطر انتخاب افراد مناسب رشد می‌کنند. »  

۲.سعی کنید بفهمید برای محصول یا خدمت‌تان بازار واقعی وجود دارد یا خیر؟

فهمیدن این مسئله مهم است زیرا حتی اگر ایده‌ی خیلی خوبی هم داشته باشید، ممکن است بازارتان به اندازه‌ی کافی بزرگ نباشد. تحقیقات به شما نشان می‌دهد که ایده‌تان ارزش وقت گذاشتن دارد یا نه.

بنابراین از خود بپرسید:

آیا بازار موردنظر برای ایده‌‌تان به اندازه‌ی کافی بزرگ است و فرصت رشد دارید؟ فرصت رشد را دست کم نگیرید! بازار محصول‌تان را هم دست بالا نگیرید! هر کسب‌و‌کاری بالاخره رشد می‌کند. مهم است بدانید که بازار شما گروهی از مشتریانی هستند ‌که به طور بالقوه به محصول شما علاقه‌مند خواهند بود. فریب نخورید! فکر نکنید که همه‌ افراد می‌توانند کاربر یا خریدار بالقوه باشند.

۳.بهترین افرادی را که می‌توانید استخدام کنید.

در فرایند جذب نیرو به اولین کسی که برای استخدام به شما مراجعه می‌کند، اکتفا نکنید. روی افراد مناسبی تمرکز کنید که می‌توانند از عهده‌ی فرایند سریع ساخت یک محصول برآیند(کسب و کارهای موفق، به خاطر انتخاب افراد مناسب رشد می‌کنند).

از استخدام کارکنانی که باهوش‌تر از شما هستند نترسید. شما می‌خواهید این افراد در اطراف‌تان باشند. بنابراین نه تنها از استعداد و مهارت آنها می‌توانید استفاده کنید بلکه می‌توانید با استفاده از شخصیت و ویژگی‌های آنها  فرهنگ خوبی در شرکت‌تان ایجاد کنید. این نکته خیلی مهم است! افرادی که هنگام کار کردن اشتیاق و انگیزه کافی ندارند، به‌راحتی می‌توانند سرعت‌ کارتان را کند و دیدگاه‌تان را تحریف کنند.  اولین کارکنان، فرهنگ استارتاپ شما را ایجاد خواهند کرد. به دنبال افرادی باشید که باهوش، با استعداد، مشتاق، دارای پشتکار و دارای توانایی حل مسائل باشند. در استارتاپ همه چیز به سرعت تغییر می‌کند، مطمئن شوید که افراد جدید برای اداره‌ی پویایی‌های کسب و کار نوپا، انعطاف‌پذیر هستند. 

از ایده تا اجرااز ایده تا راه اندازی کسب و کار

۴.هر چه سریع‌تر وارد بازار شوید.

بعد از تحقیق، نمونه‌سازی اولیه و تست، دیگر در راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود و گرفتن بازخورد تردید نکنید. اگر در مورد ایده‌تان متقاعد شده‌اید، تمام مراحل لازم برای اثبات اینکه نیاز واقعی به آن وجود دارد انجام داده‌اید، ایده‌تان را راه‌اندازی کرده و تکرار کنید.

به خاطر داشته باشید که باید محصولی کاربردی را روانه‌ی بازار کنید، نه محصولی کامل را. اکثر استارتاپ‌ها در حال یادگیری و بهبود خود بر اساس نحوه‌ی تعامل مشتریان و استفاده‌ی آنها از محصولات‌شان هستند. شما به بازخورد کاربر نیاز دارید. مشتریان‌تان می‌توانند به شما کمک کنند محصول در حال رشدتان را شکل دهید، بنابراین از فرصت استفاده کنید و از آنها یاد بگیرید. هر چه قدر سریع‌تر بتوانید از طریق بازخورد کاربران، مشکلات محصول‌تان را برطرف کنید، به همان اندازه محصول‌‌تان بهتر می‌تواند نیاز مخاطبین بیشتری را برآورده کند.

نظرات  (۱)

بسیار عالی
پاسخ:
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی