وبلاگ رسمی کار در منزل

تمام کارهای معتبر ، مرتبط در خانه را اینجا بیابید . . .

وبلاگ رسمی کار در منزل

تمام کارهای معتبر ، مرتبط در خانه را اینجا بیابید . . .

وبلاگ رسمی کار در منزل
پیام های کوتاه
آخرین نظرات
نویسندگان

همان‌طور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های موثر در بازاریابی هستند و درگیر کردن مخاطبان با کامنت شانس دیده شدن پست را افزایش می‌دهد.

چگونه در شبکه های اجتماعی نظرات بیشتری دریافت کنیم

الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی میزان درگیر شدن مخاطبان با پست‌های برند را یک عامل مهم در نظر می‌گیرند و به همین دلیل کامنت‌‌ها نقش پررنگی در این موضوع ایفا می‌کنند. درنتیجه کسب‌وکارهایی که به دنبال نتیجه‌ی بهتری از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هستند نباید اهمیت کامنت مخاطبان را دست کم بگیرند. در چند سال اخیر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و توییتر برای تشکیل جامعه روی پلت‌فرم‌های خود اهمیت درگیر شدن مخاطبان مانند تعداد کامنت‌ها را بیش از هر زمان دیگری افزایش داده‌اند. همچنین زمانی که مخاطب دنبال محتوای آنلاین برای افزایش میزان اطلاعات در مورد محصولات برند است، کامنت‌های هر پست را می‌خواند و اهمیت کمتری برای تعداد لایک‌ها قائل است. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی ۶ راه خلاقانه‌ای می‌پردازیم که تعداد کامنت در پست‌های شبکه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

۱- درگیر کردن مخاطب در جنگ کامنت‌ها

جنگ کامنت یعنی قرار دادن دو گروه از افراد با طرز تفکر متفاوت در کنار هم و ایجاد بحث در میان آن‌ها. این مدل پست‌ها بیشتر در توییتر و فیسبوک گذاشته می‌شوند و معمولا از مخاطب خواسته می‌شود بین دو یا چند گزینه یک مورد را با ذکر دلیل انتخاب کند. به‌عنوان مثال پستی از تصویر یک سگ و گربه در کنار یکدیگر منتشر کنید و طرفداران حیوانات خانگی را هدف قرار دهید. سپس از آن‌ها بپرسید با انتخاب یک گزینه در کامنت‌ها بگویند کدام حیوان خانگی را ترجیح می‌دهند. چنین پست‌هایی معمولا کامنت زیادی دریافت می‌کنند و به یکی از پست‌های جنجالی شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌شوند. نکته‌ی مهمی که باید رعایت کنید این است که از موضوع‌های کم‌اهمیت برای چنین پست‌هایی استفاده کنید. موضوع‌های مهم و حساس معمولا باعث ایجاد درگیری می‌شوند و برند را به حاشیه می‌برند.  

۲- به سوال‌ها سریع پاسخ دهید

زمانی که صحبت از الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی به میان می‌آید، زمان نیز یکی دیگر عواملی است که علاوه بر میزان درگیری مخاطب روی محبوب شدن پست و قرار گرفتن در صدر فید خبری تأثیر می‌گذارد. الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی به ساعت اشتراک‌گذاری پست و میزان کامنت‌هایی که در این مدت دریافت کرده‌اند اهمیت می‌دهند و رتبه‌ی پست در فید خبری را تعیین می‌کنند. بنابراین به سوال‌های مخاطب سریع پاسخ دهید. هرقدر سرعت پاسخ‌دهی بیشتر باشد، احتمال دیده شدن پست توسط دیگران افزایش پیدا خواهد کرد.

پاسخ دادن به سوال‌های مخاطب مزیت دیگری نیز دارد. این موضوع باعث می‌شود تعداد کامنت‌ها بالا برود و سایر مخاطبان نیز به نظر دادن تشویق شوند. زمانی که مخاطب می‌بیند سوال دیگران از طرف برند پاسخ داده شده است سوال‌های خود را نیز مطرح می‌کند.

comment

۳- از مخاطب بخواهید جای خالی را پر کند

یکی از آسان‌ترین راه‌های درگیر کردن مخاطب و افزایش تعداد کامنت این است که از مخاطب بخواهید جای خالی یک عبارت یا پرسش را پر کند. به‌عنوان مثال بپرسید: «در سال ۲۰۱۸ شبکه‌ی اجتماعی ... محبوبیت زیادی نزد کاربران پیدا خواهد کرد.» این مدل پست‌ها معمولا بازخورد خوبی می‌گیرند مخصوصا زمانی که با طنز همراه باشند.

۴- کامنت گذاشتن را شرط شرکت در مسابقه اعلام کنید

مسابقه‌های مجازی همیشه یکی از راه‌های درگیر شدن مخاطب با برند در شبکه‌های اجتماعی هستند. پستی برای اعلام مسابقه و جوایز آن منتشر کنید و شرط شرکت در آن را کامنت گذاشتن تا تاریخ تعیین شده اعلام کنید. هرقدر جوایز بهتر و هیجان‌انگیزتر باشند، میزان درگیری مخاطبان نیز بالا می‌رود.

comment

۵- سوال‌هایی بپرسید که پایان باز داشته باشند

سوال‌هایی که با «بله» و «خیر» پاسخ داده می‌شوند معمولا کامنت کمتری نسبت به پست‌هایی دریافت می‌کنند که مخاطب می‌تواند نظرش را آزادانه بیان کند. به‌عنوان مثال به جای اینکه بپرسید آیا سواحل کیش را دوست دارند یا خیر، از آن‌ها بپرسید ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در کدام ساحل سپری کنند.

۶- ببینید مخاطبان در چه زمانی فعال‌تر هستند

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در درگیری مخاطب، ساعت به اشتراک گذاشته شدن پست است. ساعاتی که مردم مشغول به کار هستند یا خوابیده‌اند زمان مناسبی برای اشتراک‌گذاری پست نیست. اغلب پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی اطلاعاتی مانند ساعات اوج فعالیت مخاطب را در اختیار برندها قرار می‌دهند و همچنین برای کسب اطلاعات اضافه‌تر می‌توان از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد.

شبکه‌های اجتماعی روز به روز کاربران بیشتری جذب کرده و اهمیتشان در بازاریابی افزایش پیدا می‌کند. بخش قابل توجهی از تبلیغات برندها در این محیط انجام می‌شود و بسیاری از کاربران محصول مورد نظر خود را از این طریق انتخاب می‌کنند. رتبه‌ی پست در دیده شدن آن اهمیت دارد و هرقدر پست‌ها کامنت بیشتری دریافت کرده باشند رتبه‌ی بهتری پیدا می‌کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی